Описание |
За результатами аналізу відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей встановлено порушення абзацу другого пункту 17, абзацу першого пункту 28 Особливостей, абзацу восьмого пункту 28 Особливостей, підпункту 1 пункту 44 Особливостей та частини третьої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання щодо надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, встановлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону та пункту 23 Особливостей.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції учасника Філії "БОЛЕХІВСЬКЕ ЛІСОВЕ ГОСПОДАРСТВО" ДЕРЖАВНОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ГОСПОДАРСЬКОГО ПІДПРИЄМСТВА "ЛІСИ УКРАЇНИ", своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено. |
|
Обязательства по устранениют нарушения (нарушений) законодательства в сфере публичных закупок |
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень направлені на недопущення у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) виявлених порушень при складанні тендерної документації та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. |
|
Информация о результатах мониторинга закупки в разрезе стадий проведения процедуры закупки |
Дата закінчення моніторингу закупівлі: 10 вересня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (зі змінами) (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом та Особливостями.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КНП Болехівська центральна міська лікарня (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням уповноваженої особи, протокол від 26.07.2024 №4 (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію Філії "БОЛЕХІВСЬКЕ ЛІСОВЕ ГОСПОДАРСТВО" ДЕРЖАВНОГО СПЕЦІАЛІЗОВАНОГО ГОСПОДАРСЬКОГО ПІДПРИЄМСТВА "ЛІСИ УКРАЇНИ", вимога про усунення невідповідностей до 13.08.2024, повідомлення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 09.08.2024 №5, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 13.08.2024 №6, повідомлення про намір укласти договір від 13.08.2024 року, договір про закупівлю товарів від 23.08.2024 №04-16/24 (далі - Договір), відповідь Замовника на запит про надання пояснення від 02.09.2024 року.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що тендерна документація складена Замовником з порушенням пункту 28 Особливостей.
Зокрема, пунктом 28 Особливостей передбачено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовник у пункті 4 Розділу «Результати тендеру та укладання договору про закупівлю» ТД вимагає від переможця процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю надати:
1) відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю;
2) копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом.
Водночас, відповідно до вимог абзацу другого пункту 17 Особливостей передбачено, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю.
Таким чином, Замовником при складанні тендерної документації не дотримано вимог абзацу другого пункту 17, абзацу першого пункту 28 Особливостей.
Замовником у Додатку 2 ТД передбачено підставу для відмови в участі у процедурі закупівлі учаснику та переможцю торгів, встановлену абзацом чотирнадцятим пункту 47 Особливостей, чим порушено абзац 8 пункту 28 Особливостей.
На порушення абзацу восьмого пункту 28 Особливостей, Замовником у Додатку 2 до ТД передбачено вимогу про надання документів (довідки в довільній формі), що підтверджують відсутність підстав, зазначених в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей.
Також встановлено, що на порушення підпункту 1 пункту 44 Особливостей та частини третьої статті 22 Закону у пункті 3 розділу «Оцінка тендерної пропозиції» ТД Замовника не передбачено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі:
- є громадянином Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Ісламська Республіка Іран, громадянин Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Ісламської Республіки Іран.
Відповідно до частини 5 статті 8 Закону та пункту 23 Особливостей Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. Однак, на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області від 27.08.2024 Замовником надано пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель на четвертий робочий день (02.09.2024), чим не дотримано вимоги частини п’ятої статті 8 Закону та пункту 23 Особливостей. |
|