Описание |
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення статті 5, частини восьмої статті 12 та частин третьої та четвертої статті 22 Закону.
За результатами аналізу визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності та правильності укладання договору про закупівлю, порушень не встановлено. |
|
Обязательства по устранениют нарушения (нарушений) законодательства в сфере публичных закупок |
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму усунення таких порушень, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо недопущення вказаних порушень у подальшому та/або припинення договірних відносин, враховуючи норми договору, Закону України «Про публічні закупівлі», Цивільного та Господарського кодексів України (стаття 652 «Зміна або розірвання договору у зв'язку з істотною зміною обставин» Цивільного кодексу України), та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. |
|
Информация о результатах мониторинга закупки в разрезе стадий проведения процедуры закупки |
Дата закінчення моніторингу: « 20 » липня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності та правильності укладання договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік; оголошення про проведення процедури закупівлі; тендерну документацію (далі – ТД) затверджену рішенням тендерного комітету (протокол № 192 від 08.11.2021), тендерна пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю «РОСТДОРСТРОЙ» (далі – ТОВ «РОСТДОРСТРОЙ»), договір на виконання робіт від 07.02.2022 №03-24/22-18.
Моніторингом встановлено, що відповідно до частини третьої розділу V. Розгляд, оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця ТД, замовником передбачено умову, що з метою одержання всієї інформації, яка може бути необхідною для підготовки пропозиції та підписання Договору, учаснику необхідно: здійснити виїзд на місце надання послуг, за закупівлею, для обстеження об’єкту, на якому мають бути надані послуги; надати у складі пропозиції Акт обстеження (огляду) об’єкту в довільній формі про підтвердження виїзду учасника на місце надання послуг, за закупівлею, для обстеження об’єкту, на якому мають бути надані послуги, за підписом представника Замовника, при цьому ненадання в складі тендерних пропозицій учасників торгів вказаних вище документів є підставою для їх відхилення відповідно до статті 31 Закону.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія, ефективність та пропорційність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Частиною третьої статті 22 Закону зазначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Крім того, тендерною документацією визначено спосіб взаємодії Учасників з Замовником через обстеження/огляд об’єкта з обов’язковим підписанням в паперовому вигляді акту обстеження двома сторонами.
Подання інформації та документів учасниками здійснюється відповідно до частини восьмої статті 12 Закону в електронному вигляді через електронну систему закупівель, під час проведення процедури закупівлі, вимоги Замовника щодо оформлення документів в паперовому вигляді заборонено.
Враховуючи зазначене вище, дії Замовника в частині встановлення у ТД наведених вище вимог, порушують основні принципи здійснення публічних закупівель передбачених статтею 5 Закону та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, що підтверджується рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 18.10.2021 №23471-р/пк-пз, від 15.09.2021 № 21058-р/пк-пз, від 29.03.2021 № 6298-р/пк-пз, від 29.05.2020 №10669-р/пк-пз та рішенням Третього апеляційного адміністративного суду від 29.03.2022 по справі 280/4200/21, яке набрало чинності. |
|