Описание |
Пояснення на висновок, наступного змісту:
Доброго дня.
Щодо питання, порушення Замовником п.6 ч. 1 ст. 17 Закону, повідомляємо наступне:
Згідно умов Тендерної документації, на закупівлю ДК 021-2015, 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь. Капітальний ремонт вулиці Марка Вовчка в місті Нововолинськ Волинської області (Ідентифікатор закупівлі UA-2021-04-29-000588-b), Розділу ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції»: Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме:
«Кваліфікаційні критерії»
- інформації щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону, згідно вимог Тендерної документації;
Дійсно, згідно р. 5 Розділу ІІІ Тендерної документації, уповноваженою особо, помилково зазначено:
«П. 5.3. підпунктом 6) службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію, була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів (зокрема, пов’язаний з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку.»
Проте, у п. 5.4 даного розділу, Замовником надане роз’яснення з посиланням на відповідну норму закону, а саме: «Учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону у вигляді довідок (зведеної довідки, тощо), складених учасником у довільній формі, зміст яких підтверджує відсутність відповідних підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі.».
Також, у Додатку № 2 до Тендерної документації «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА ВИМОГАМ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНАЦІЇ ЗАМОВНИКА ПІДТВЕРДЖЕННЯ УЧАСНИКІВ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ», зазначено повторно: Підтвердження відповідності УЧАСНИКА вимогам, визначеним у статті 17 Закону “Про публічні закупівлі” (далі – Закон).
ПРИМТКА: вимоги по статті 17 ЗУ «Про публічні закупівлі» викладені в паперовій ТД, при цьому що спосіб подання такої інформації, також встановлений Замовником в електронних полях системи (а саме: підтвердження інформації Учасником у вигляді "галочки").
У електронних полях зазначено:
Учасник фізична особа підтверджує, що
Фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку Очікуване значення: Так
СТАТУС ВИМОГИ: "АКТИВНА"
ДАТА ПУБЛІКАЦІЇ ВИМОГИ: 29.04.2021
Учасник юридична особа підтверджує, що
Службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію (або уповноважена на підписання договору в разі переговорної процедури закупівлі), не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку Очікуване значення: Так
СТАТУС ВИМОГИ: "АКТИВНА"
ДАТА ПУБЛІКАЦІЇ ВИМОГИ: 29.04.2021
Також, у таблиці Додатку № 2 до ТД зазначено: Документи, які надаються ПЕРЕМОЖЦЕМ (юридичною особою):
Вимоги статті 17 Закону
(Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо) Переможець торгів на виконання вимоги статті 17 (підтвердження відсутності підстав) повинен надати таку інформацію:
Службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію (або уповноважена на підписання договору в разі переговорної процедури закупівлі), була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язаний з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку.
(пункт 6 частини 1 статті 17 Закону) Довідка або довідка у формі електронного документа або завірена копія довідки про те, що службова (посадова) особа переможця процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію, до кримiнальної вiдповiдальностi не притягується, незнятої чи непогашеної судимостi не має та в розшуку не перебуває. Документ повинен бути не більше тридцятиденної давнини від дати подання документа. Додатково замовник перевіряє достовірність довідки на офіційному сайті МВС за посиланням http://wanted.mvs.gov.ua/test/.
Згідно, ст 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» Стаття 22. Тендерна документація. 1. Тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель.
Тож, Замовники повинні заповнити електронні поля тендерної документації. При цьому, дублювання вимог в паперовій тендерній документації не є обов’язковим, оскільки самі електронні поля і є частиною тендерної документації. В паперовій формі документації можна зазначити лише те, що учасники мають підтвердити відсутність підстав для відмови шляхом заповнення електронних полів.
Враховуючи, вищевикладене та тим, що Уповноваженою особою до Тендерної документації як в паперовому так і в електронному варіанті по даній закупівлі були внесені зміни з врахуванням оновленої редакції Закону України «Про публічні закупівлі» у всіх розділах, окрім одного, просимо віднести дану описку до незначної та малозначної.
Щодо порушення Замовником п.1 ч. 1 ст. 31 Закону, повідомляємо наступне:
Згідно умов Тендерної документації, на закупівлю ДК 021-2015, 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь. Капітальний ремонт вулиці Марка Вовчка в місті Нововолинськ Волинської області (Ідентифікатор закупівлі UA-2021-04-29-000588-b), Розділу ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції»: Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації.
Учасник повинен додатково в складі тендерної пропозиції подати лист-погодження з проектом договору про закупівлю Зразок 3 до Тендерної документації.
Відповідно до умов Додатку № 1 до Тендерної документації «Тендерна пропозиція», Ціна пропозиції Учасника повинна враховувати усі податки, збори та інші витрати, пов’язані з виконанням робіт, передбачених тендерною документацією.
Ціна пропозиції (договірна ціна) Учасника на виконання робіт повинна бути розрахована відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» та надані відповідні документи.
При цьому, Тендерна документація не містила конкретної вимоги, щодо зазначення виду договірної ціни учасника, у тому числі, що вона має бути саме твердою або динамічною чи іншою, а лише зазначалася вимога щодо математичного, калькулятивного розрахунку (формування) такої ціни відповідно до визначеного обсягу робіт та подання кошторису за всіма статтями витрат згідно ДСТУ Б Д.1.1-1:2013.
При розгляді та оцінці поданої Тендерної пропозиції ПП "РОСТРАНС" було встановлено, що Учасник подав усі документи згідно умов Тендерної пропозиції, зокрема на підтвердження погодження з істотними умовами Договору долучив відсканований заповнений з підписанням усіх сторінок «Проект договору» та Лис-погодження з істотними умовами договору, засвідчений підписом уповноваженої особи учасника – директора. Також, учасник долучив «Договірну ціну» та розрахунки за усіма статтями витрат.
Отже, тендерна пропозиція ПП "РОСТРАНС" в цій частині відповідала вимогам, щодо предмета закупівлі та умовам тендерної документації, а тому відхиляти даного учасника по причині зазначення виду договірної ціни «тверда» замість «динамічна» у Замовника не було жодної підстави, оскільки надані розрахунки повністю фактично відповідали вимогам Тендерної документації.
Поряд із цим, слід зазначити, що відповідно до п. 3.15 Розділу 3 ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», договірна ціна – кошторис, яким визначається вартість робіт, узгоджена сторонами (замовником та підрядником) та обумовлена у договорі підряду. Відповідно до п.6.3.2.1. ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, вид договірної ціни встановлюється за узгодженням сторін (замовник та підрядник) з урахуванням положень законодавства. Таким чином, договірна ціна (її розмір) остаточно визначається на стадії підписання договору за результатами електронного аукціону, а її вид (тверда або динамічна) вказується саме при підписанні договору про закупівлю та додатків до нього, та не становив в даному випадку зміст і вимоги технічної документації даної закупівлі.
Згідно зі ст. 321 Господарського кодексу України, у договорі підряду на капітальне будівництво сторони визначають вартість робіт (ціну договору) або спосіб її визначення.
Відповідно до ст. 323 Господарського кодексу України, договори підряду (субпідряду) на капітальне будівництво укладаються і виконуються на загальних умовах укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Кабінетом Міністрів України, відповідно до закону.
При цьому, відповідно до гідно абз. 2 п. 21 Постанови № 668, вид договірної ціни та вимоги до кошторису, у разі укладення договору підряду за результатами торгів (тендеру), визначаються у тендерній документації.
У Тендерній документації, вимоги, що учасник має зазначити вид ціни не зазначалось.
Основною вимогою була умова, що «Ціна пропозиції визначається на підставі договірних цін та розрахунків, які обов’язково входять до складу тендерної пропозиції. Вартість робіт повинна бути визначена калькуляцією, яка розроблена відповідно до вимог чинних інструкцій та інших нормативних актів про калькулювання, або визначена згідно ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 (договірна ціна з усіма складовими)» (п. 11 Додатку № 3 «Технічні вимоги») та в Додатку № 1 до Тендерної документації – «Ціна пропозиції (договірна ціна) Учасника на виконання робіт повинна бути розрахована відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» та надані відповідні документи.»
Враховуючи, вищевикладене було прийняте рішення оцінювати тендерну пропозицію Учасника згідно поданих документів.
Аналогічних висновків притримується Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель при розгляді аналогічних питань ( рішення № 10504-р/пк від 01.08.2019 року, скарга № UA-2019-06-12-000496-b.a3, рішення № 12926 р/пк-пз від 13.09.2019 року скарга № UA-2019-07-19-002583-b.c1).
Стосовно даного (аналогічного) питання є судова практика, яка свідчить про те, що у разі якщо у тендерній документації не зазначалось вимоги вказати вид ціни то Замовник не має права дискваліфіковувати Учасника із зазначеної підстави. (рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 30.04.2021 у справі № 160/604/21, посилання https://reyestr.court.gov.ua/Review/96964424).
Водночас, за наслідками проведеного аукціону із переможцем ПП "РОСТРАНС" було укладено Договір підряду № 152 від 03.06.2021 року та погоджено вид договірної ціни, згідно п. 4.3 «Вартість робіт визначена динамічна договірна ціна. Договірна ціна визначається відповідно до державних будівельних норм.». Проте, помилково зазначено у додатку до договору вид ціни «тверда». Дану помилку Сторони дійшли згоди усунути, шляхом підписання Додаткової угоди № 2 від 09.09.2021р. та приведеної у відповідність «Договірної ціни».
Відтак, висновок щодо порушень пункту 1 частини 1 статті 31 ЗУ «Про публічні закупівлі» в цій частині є помилковим.
Окремо повідомляємо, що в зв’язку з тим, що усі умови та зобов’язання по Договору 152 від 03.06.2021 року. виконані, розірвати даний договір на сьогоднішній день ВУКГ НМР не може.
Уповноважена особа врахувала усі зауваження та порушень виявлені ДЕРЖАВНОЮ АУДИТОРСЬКОЮ СЛУЖБОЮ УКРАЇНИ ЗАХІДНИМ ОФІСОМ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ м. Луцьк під час моніторингу по закупівлі ДК 021-2015, 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь. Капітальний ремонт вулиці Марка Вовчка в місті Нововолинськ Волинської області (Ідентифікатор закупівлі UA-2021-04-29-000588-b) та зобов’язується дотримуватись в подальшій роботі норм визначених Законом України «Про публічні закупівлі». |
|