Зателефонуйте мені
Вкажіть свій номер телефону і наш менеджер незабаром зв’яжеться з Вами
Номер телефону

Скасувати
Надіслати

Очікуйте дзвінка

Закрити
Дата создания мониторинга 18.10.2021 16:14. Дата последнего редактирования мониторинга 12.11.2021 13:37

Информация, которая получена от органов государственной власти, органов местного самоуправления, о наличии признаков нарушения (нарушений) законодательства в сфере публичных закупок

ID мониторинга UA-M-2021-10-18-000027  
ID acd2661d6c564187915fc1ddf0e78305  

Планирование закупки и публикация информации о ее проведении. Расскрытие тендерных предложений, их рассмотрение и оценка. Заключение и исполнение договора о закупке (принятие решения об отмене торгов)

Мониторинг опубликован
18.10.21
Нарушения не выявлены

Выводы

Описание За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення пункту 6 частини 1 статті 17 Закону та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення пункту 1 частини 1 статті 31 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення повідомлення про намір укласти договір (далі – Закон) – порушень не встановлено.  
Тип определенного нарушения , установлены нарушения законодательства в части рассмотрения и/или отклонения (не отклонения) заказчиком тендерной (тендерных) предложения (предложений)  
Обязательства по устранениют нарушения (нарушений) законодательства в сфере публичных закупок З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема розірвати договір з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України і протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень (порушення) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.  
Дата публикации 08.11.2021 16:34  
Информация о результатах мониторинга закупки в разрезе стадий проведения процедуры закупки Дата закінчення моніторингу: 05 листопада 2021 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмету закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік Виробничого управління комунального господарства Нововолинської міської ради (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 06.05.2021 № 63 (далі – тендерна документація), тендерну пропозицію приватного підприємства «РОСТРАНС» (далі ПП "РОСТРАНС"), повідомлення про продовження терміну розгляду тендерних пропозицій протокол уповноваженої особи від 19.05.2021 №74, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 20.05.2021 № 78, повідомлення про намір укласти договір від 20.05.2021, договір від 03.06.2021 №152, файл «додатки до Договору вул. М.Вовчка.pdf» Додаток 1, 2 до договору 152 від 03.06.2021, додаткова угода від 30.08.2021 №1, додаткова угода від 09.09.2021 №2, відповіді замовника на запити Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області від 27.10.2021 та від 03.11.2021. Аналізом відповідності вимог тендерної документації вимогам закону встановлено, що відповідно до вимог пункту 6 частини 1 статті 17 Закону Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію (або уповноважена на підписання договору в разі переговорної процедури закупівлі), була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку. Замовник, підпунктом 6 пункту 5.3 та пунктом 5.4 частини 5 Розділу ІІІ Інструкції з підготовки тендерної пропозиції тендерної документації встановив вимогу про надання довідки в довільній формі про те, що службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію, не була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів (зокрема, пов’язаний з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку. Таким чином, Замовником, на підтвердження відповідності підставам встановленим пунктом 6 частини 1 статті 17 Закону, застосовано норму Закону, яка на момент оголошення процедури закупівлі втратила чинність. Отже, тендерна документація складена Замовником із порушенням пункту 6 частини 1 статті 17 Закону та пункту 2 частини 2 статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено наступне: пропозиції учасника ПП «РОСТРАНС» на відповідність умовам тендерної документації та законодавству встановлено, що учасник ПП «РОСТРАНС» не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Так, відповідно до пункту 8 статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Відповідно до пункту 4.3 Проекту договору про закупівлю, який є Додатком №4 до тендерної документації, Замовником встановлено: Вартість робіт визначена динамічна договірна ціна. Договірна ціна визначається відповідно до державних будівельних норм. Учасником ПП «РОСТРАНС» у складі тендерної пропозиції надано Договірну ціну, розраховану відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», з відповідними документами та розрахунками, згідно з якою вид договірної ціни: тверда, що не відповідає пункту 4.3 Проекту договору про закупівлю, який є Додатком № 4 до тендерної документації. Однак, на порушення пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ПП «РОСТРАНС» у той час, коли учасник ПП «РОСТРАНС» не відповідає встановленим абзацом 1 частини 3 статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства. Також, слід зазначити, що Замовником за результатами проведеної процедури закупівлі укладено з ПП«РОСТРАНС» договір підряду від 03.06.2021 № 152, згідно з пунктом 4.3 якого Вартість робіт визначена динамічна договірна ціна. Проте відповідно до Договірної ціни, яка оприлюднена в електронній системі закупівель разом із зазначеним договором та узгоджена Замовником та підрядником, вид договірної ціни: тверда. Тобто вид узгодженої договірної ціни під час укладання договору підряду від 03.06.2021 № 152 не відповідає його умовам.  
Обнаружены нарушения (да/нет) ДА  
Дата создания 08.11.2021 16:34  
Документы    

Информация об устранении нарушения/отказа от устранения/причины не возможности устранения нарушения

Описание Пояснення на висновок, наступного змісту: Доброго дня. Щодо питання, порушення Замовником п.6 ч. 1 ст. 17 Закону, повідомляємо наступне: Згідно умов Тендерної документації, на закупівлю ДК 021-2015, 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь. Капітальний ремонт вулиці Марка Вовчка в місті Нововолинськ Волинської області (Ідентифікатор закупівлі UA-2021-04-29-000588-b), Розділу ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції»: Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації, а саме: «Кваліфікаційні критерії» - інформації щодо відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону, згідно вимог Тендерної документації; Дійсно, згідно р. 5 Розділу ІІІ Тендерної документації, уповноваженою особо, помилково зазначено: «П. 5.3. підпунктом 6) службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію, була засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів (зокрема, пов’язаний з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку.» Проте, у п. 5.4 даного розділу, Замовником надане роз’яснення з посиланням на відповідну норму закону, а саме: «Учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою статті 17 Закону у вигляді довідок (зведеної довідки, тощо), складених учасником у довільній формі, зміст яких підтверджує відсутність відповідних підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі.». Також, у Додатку № 2 до Тендерної документації «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА ВИМОГАМ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНАЦІЇ ЗАМОВНИКА ПІДТВЕРДЖЕННЯ УЧАСНИКІВ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ», зазначено повторно: Підтвердження відповідності УЧАСНИКА вимогам, визначеним у статті 17 Закону “Про публічні закупівлі” (далі – Закон). ПРИМТКА: вимоги по статті 17 ЗУ «Про публічні закупівлі» викладені в паперовій ТД, при цьому що спосіб подання такої інформації, також встановлений Замовником в електронних полях системи (а саме: підтвердження інформації Учасником у вигляді "галочки"). У електронних полях зазначено: Учасник фізична особа підтверджує, що Фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку Очікуване значення: Так СТАТУС ВИМОГИ: "АКТИВНА" ДАТА ПУБЛІКАЦІЇ ВИМОГИ: 29.04.2021 Учасник юридична особа підтверджує, що Службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію (або уповноважена на підписання договору в разі переговорної процедури закупівлі), не була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої знято або погашено у встановленому законом порядку Очікуване значення: Так СТАТУС ВИМОГИ: "АКТИВНА" ДАТА ПУБЛІКАЦІЇ ВИМОГИ: 29.04.2021 Також, у таблиці Додатку № 2 до ТД зазначено: Документи, які надаються ПЕРЕМОЖЦЕМ (юридичною особою): Вимоги статті 17 Закону (Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо) Переможець торгів на виконання вимоги статті 17 (підтвердження відсутності підстав) повинен надати таку інформацію: Службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію (або уповноважена на підписання договору в разі переговорної процедури закупівлі), була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язаний з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку. (пункт 6 частини 1 статті 17 Закону) Довідка або довідка у формі електронного документа або завірена копія довідки про те, що службова (посадова) особа переможця процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію, до кримiнальної вiдповiдальностi не притягується, незнятої чи непогашеної судимостi не має та в розшуку не перебуває. Документ повинен бути не більше тридцятиденної давнини від дати подання документа. Додатково замовник перевіряє достовірність довідки на офіційному сайті МВС за посиланням http://wanted.mvs.gov.ua/test/. Згідно, ст 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» Стаття 22. Тендерна документація. 1. Тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель. Тож, Замовники повинні заповнити електронні поля тендерної документації. При цьому, дублювання вимог в паперовій тендерній документації не є обов’язковим, оскільки самі електронні поля і є частиною тендерної документації. В паперовій формі документації можна зазначити лише те, що учасники мають підтвердити відсутність підстав для відмови шляхом заповнення електронних полів. Враховуючи, вищевикладене та тим, що Уповноваженою особою до Тендерної документації як в паперовому так і в електронному варіанті по даній закупівлі були внесені зміни з врахуванням оновленої редакції Закону України «Про публічні закупівлі» у всіх розділах, окрім одного, просимо віднести дану описку до незначної та малозначної. Щодо порушення Замовником п.1 ч. 1 ст. 31 Закону, повідомляємо наступне: Згідно умов Тендерної документації, на закупівлю ДК 021-2015, 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь. Капітальний ремонт вулиці Марка Вовчка в місті Нововолинськ Волинської області (Ідентифікатор закупівлі UA-2021-04-29-000588-b), Розділу ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції»: Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 Закону і в цій тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у цій тендерній документації. Учасник повинен додатково в складі тендерної пропозиції подати лист-погодження з проектом договору про закупівлю Зразок 3 до Тендерної документації. Відповідно до умов Додатку № 1 до Тендерної документації «Тендерна пропозиція», Ціна пропозиції Учасника повинна враховувати усі податки, збори та інші витрати, пов’язані з виконанням робіт, передбачених тендерною документацією. Ціна пропозиції (договірна ціна) Учасника на виконання робіт повинна бути розрахована відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» та надані відповідні документи. При цьому, Тендерна документація не містила конкретної вимоги, щодо зазначення виду договірної ціни учасника, у тому числі, що вона має бути саме твердою або динамічною чи іншою, а лише зазначалася вимога щодо математичного, калькулятивного розрахунку (формування) такої ціни відповідно до визначеного обсягу робіт та подання кошторису за всіма статтями витрат згідно ДСТУ Б Д.1.1-1:2013. При розгляді та оцінці поданої Тендерної пропозиції ПП "РОСТРАНС" було встановлено, що Учасник подав усі документи згідно умов Тендерної пропозиції, зокрема на підтвердження погодження з істотними умовами Договору долучив відсканований заповнений з підписанням усіх сторінок «Проект договору» та Лис-погодження з істотними умовами договору, засвідчений підписом уповноваженої особи учасника – директора. Також, учасник долучив «Договірну ціну» та розрахунки за усіма статтями витрат. Отже, тендерна пропозиція ПП "РОСТРАНС" в цій частині відповідала вимогам, щодо предмета закупівлі та умовам тендерної документації, а тому відхиляти даного учасника по причині зазначення виду договірної ціни «тверда» замість «динамічна» у Замовника не було жодної підстави, оскільки надані розрахунки повністю фактично відповідали вимогам Тендерної документації. Поряд із цим, слід зазначити, що відповідно до п. 3.15 Розділу 3 ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», договірна ціна – кошторис, яким визначається вартість робіт, узгоджена сторонами (замовником та підрядником) та обумовлена у договорі підряду. Відповідно до п.6.3.2.1. ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, вид договірної ціни встановлюється за узгодженням сторін (замовник та підрядник) з урахуванням положень законодавства. Таким чином, договірна ціна (її розмір) остаточно визначається на стадії підписання договору за результатами електронного аукціону, а її вид (тверда або динамічна) вказується саме при підписанні договору про закупівлю та додатків до нього, та не становив в даному випадку зміст і вимоги технічної документації даної закупівлі. Згідно зі ст. 321 Господарського кодексу України, у договорі підряду на капітальне будівництво сторони визначають вартість робіт (ціну договору) або спосіб її визначення. Відповідно до ст. 323 Господарського кодексу України, договори підряду (субпідряду) на капітальне будівництво укладаються і виконуються на загальних умовах укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Кабінетом Міністрів України, відповідно до закону. При цьому, відповідно до гідно абз. 2 п. 21 Постанови № 668, вид договірної ціни та вимоги до кошторису, у разі укладення договору підряду за результатами торгів (тендеру), визначаються у тендерній документації. У Тендерній документації, вимоги, що учасник має зазначити вид ціни не зазначалось. Основною вимогою була умова, що «Ціна пропозиції визначається на підставі договірних цін та розрахунків, які обов’язково входять до складу тендерної пропозиції. Вартість робіт повинна бути визначена калькуляцією, яка розроблена відповідно до вимог чинних інструкцій та інших нормативних актів про калькулювання, або визначена згідно ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 (договірна ціна з усіма складовими)» (п. 11 Додатку № 3 «Технічні вимоги») та в Додатку № 1 до Тендерної документації – «Ціна пропозиції (договірна ціна) Учасника на виконання робіт повинна бути розрахована відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва» та надані відповідні документи.» Враховуючи, вищевикладене було прийняте рішення оцінювати тендерну пропозицію Учасника згідно поданих документів. Аналогічних висновків притримується Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель при розгляді аналогічних питань ( рішення № 10504-р/пк від 01.08.2019 року, скарга № UA-2019-06-12-000496-b.a3, рішення № 12926 р/пк-пз від 13.09.2019 року скарга № UA-2019-07-19-002583-b.c1). Стосовно даного (аналогічного) питання є судова практика, яка свідчить про те, що у разі якщо у тендерній документації не зазначалось вимоги вказати вид ціни то Замовник не має права дискваліфіковувати Учасника із зазначеної підстави. (рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 30.04.2021 у справі № 160/604/21, посилання https://reyestr.court.gov.ua/Review/96964424). Водночас, за наслідками проведеного аукціону із переможцем ПП "РОСТРАНС" було укладено Договір підряду № 152 від 03.06.2021 року та погоджено вид договірної ціни, згідно п. 4.3 «Вартість робіт визначена динамічна договірна ціна. Договірна ціна визначається відповідно до державних будівельних норм.». Проте, помилково зазначено у додатку до договору вид ціни «тверда». Дану помилку Сторони дійшли згоди усунути, шляхом підписання Додаткової угоди № 2 від 09.09.2021р. та приведеної у відповідність «Договірної ціни». Відтак, висновок щодо порушень пункту 1 частини 1 статті 31 ЗУ «Про публічні закупівлі» в цій частині є помилковим. Окремо повідомляємо, що в зв’язку з тим, що усі умови та зобов’язання по Договору 152 від 03.06.2021 року. виконані, розірвати даний договір на сьогоднішній день ВУКГ НМР не може. Уповноважена особа врахувала усі зауваження та порушень виявлені ДЕРЖАВНОЮ АУДИТОРСЬКОЮ СЛУЖБОЮ УКРАЇНИ ЗАХІДНИМ ОФІСОМ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ м. Луцьк під час моніторингу по закупівлі ДК 021-2015, 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь. Капітальний ремонт вулиці Марка Вовчка в місті Нововолинськ Волинської області (Ідентифікатор закупівлі UA-2021-04-29-000588-b) та зобов’язується дотримуватись в подальшій роботі норм визначених Законом України «Про публічні закупівлі».  
Дата редактирования  
Дата создания 12.11.2021 13:31  
Документы    

РЕШЕНИЕ О ПРОВЕДЕНИИ МОНИТОРИНГА

Описание оснований для проведения мониторинга ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 18.10.2021 № 632 Луцьк Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 184 (із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291) НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Анатолій ОМЕЛЬЧУК Додаток № 1 до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 18.10.2021 № 632 Перелік процедур закупівель для моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області. Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2021-04-29-000588-b від 29.04.2021. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.  
Дата решения о начале мониторинга 18.10.2021 00:00  
Дата публикации 19.10.2021 09:08  
Дата создания 19.10.2021 09:08  
Документы    

УЧАСНИКИ МОНИТОРИНГА

Название организации ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Волинська обл.)  
Идентификатор закупки UA-EDR: 40913671  
Адрес компании Ukraine, Волинська, Луцьк  
Роль Співробітник Державної аудиторської служби України  
Контактное лицо ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Волинська обл.) 
+38 (0 66) 844-88-69
duhnevicho@gmail.com 

Даты и сроки

Период мониторинга 19.10.2021 09:08 - 09.11.2021 23:00  
Дата публикации решения о результатах 08.11.2021 16:34 - 23.11.2021 00:00